Allmänna villkor
Ateljé Hofstam tillämpar såväl konsumentköplagen som distansavtalslagen.
Beställning
Intresseanmälan av Ateljé Hofstams produkter görs genom kontakt via meddelande till 0733-346055. Inkommande intresseanmälan besvaras med en skriftlig bekräftelse mellan Ateljé Hofstam och kund om produkt finns i lager. Därefter görs en beställningsbekräftelse efter att båda parter kommit överens.
Beställningen är bindande från Ateljé Hofstam först efter beställningsbekräftelse och betalning erhållits.
Ateljé Hofstam förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta Ateljé Hofstam.
Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig.
Priser
Alla priser anges som standard i svenska kronor och är inklusive svensk moms.
Betalning
Swish
Vi accepterar Swish betalningar. Swisha till Atelje Hofstam vid beställningsbekräftelse (No 0733 34 60 55)
Leveranstid
Normal leveranstid är 3 - 5 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi kunden. Ateljé Hofstam kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld produkt.
Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock alltid rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.
Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning. Ateljé Hofstam förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.
Frakten
Vi använder oss av Schenker.
Frakt tillkommer på alla beställningar upp till 1500 kronor, därefter fraktfritt. Frakten baseras på vikten.
Garanti
Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med sina köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss på: ateljehofstam@gmail.com
Öppet Köp / Ångerrätt
Ateljé Hofstam tillämpar distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt. Varan ska returneras i oförändrat skick. Kunden står själv för returkostnader. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.
Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.
OBS: Ingen ångerrätt gäller vid beställningsjobb eller specialbeställningar.
Reklamation
Ateljé Hofstam tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i sådana fall en reklamation direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Ateljé Hofstam och skriv anledningen till returen på paketet. Kontakta oss sedan på: 0733-346055 för att informera om reklamationen.
Outlösta paket
Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, får du betala en administrativ kostnad på 250 kronor. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.
Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personers e-postadresser eller kontouppgifter.
Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är så kallade sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies.